azi este ziua

(ieri eram marcat de atunci)


ce-mi place când spui fiecare chestie după numele ei
sunt portative de viaţă
luate direct
din raftul lor
cu praful pe ele
cu parfumul vremii
şi nu-n ultimul rând
încărcate cu sentiment şi pace

m-am trezit într-o derută totală
o apăsare puternică-n piept
şi-o tuse iar mâine am două cursuri
ieri seară era totul aşa de bine
concertul plimbarea vinul şi visul
jumătate de noapte-n discuţii şi fum
am recitit să văd unde s-a rupt
aşteptam să-ţi trimit pozele pentru décor
în ordinea pe care-o ceri tu

mă bucur că ai alergat să-ţi pui în ordine
codurile şi rolurile
decorul şi furnizorul

sunt multe
dar le las aşa
stă să burniţeze
a doua serie de ploi de toamnă
revarsă peste Histria şi Farul Genovez

dimineaţa
la ceaşca de cafea
am văzut la încheietura mâinii
un Y aşa cum la tine-i acel M
pe care n-am apucat să-l văd

cele mai de preţ sunt punctele de sprijin
şi acestea le găseşti mereu în insula de mâine
niciodată în insula din ziua de ieri sau ţărmul de azi
aici poate că eşti un pic descumpănită
dar ţin de conexiuni unghiulare
cu cărări şi scări gemene
de aici sunt atingeri subtiri
le găseşti tu pe fiecare
eu ţi le zic din décor
în mirosul ăsta de pipă

ce pozezi mă
ceaşca de cafea
oglinda prin care trece fumul

eram cu dorra în rondul de seară
şi-o ţineam de lesă
să nu se dea la un tânăr
care-şi târa cârjele şi picioarele pe tomis
mă gândeam la el
câtă nefericire şi neputinţă poate căra cu el
şi-mi dădeam seama cât de mult poate el preţui
oamenii care umblă cu umbrela prin ploaie





(la pescărie, 18 octombrie, 2010)